31 Ocak 2015 Cumartesi

EUROPASS


Siz de doldurmalısınız !


EUROPASS Avrupa Parlamentosu ve AB Konseyinin kişisel yeterlilikler için tek bir saydamlık çerçevesi konusundaki 15 Aralık 2004 tarihli 2241/2004/EC sayılı Kararı ile oluşturulmuştur.

EUROPASS Dokümanları, Avrupa Birliği düzeyinde bir eğitim programına girmek isteyen veya iş arayan vatandaşların gönüllü kullanımına açık ve sahip oldukları niteliklerini ve yeterliliklerini daha iyi göstermelerinde yardımcı olmak amaçlı yetkinlik ve yeterliliklerde şeffaflığı sağlayan ve aşağıdaki 5 belgeden bir dokümanlar klasörüdür. 
Beceriler, deneyimler, eğitim durumu, iş tecrübesi vb. konuları içeren iş veya eğitim amacı ile hazırlanan AB standardında ortak bir CV formatıdır. (Kendiniz doldurabilirsiniz)
Avrupa Dil Portfolyosu çerçevesinde kişinin dil becerileri ve yetkinliklerini tanımlamasına ve detaylandırmasına imkân sağlar.
(Kendiniz doldurabilirsiniz)
Kişinin bir diğer Avrupa ülkesinde iş, eğitim veya gönüllülük amacıyla geçirdiği süre boyunca elde edilen bilgi ve becerileri kaydeden bir belgedir. (Yetkili kurumlar tarafından doldurulur)
Mesleki bir Sertifika ile sahip olunan yetkinliklerin özellikle ülke dışında daha iyi anlaşılmasını sağlar. (Yetkili kurumlar tarafından doldurulur) 
Yüksek öğrenim yeterliliklerinin daha kolay anlaşılmasını sağlamak amacıyla yüksek öğrenim diplomalarıyla birlikte verilir. (Yetkili kurumlar tarafından doldurulur)

EUROPASS, kişilerin beceri ve yeterliliklerinin Avrupa’da (Avrupa Birliği, EFTA/ EEA ve aday ülkeler) açıkça ve kolayca anlaşılmasında ve hareketliliği sağlamada önemli bir araçtır.
Ayrıca vatandaşların;
o        İş aramalarına veya eğitim ve öğretim imkânlarına kaydolmalarına;
o        Beceri ve yeterliliklerinin işverenler tarafından anlaşılmasına ve tanınmasına;
o       Avrupa’da herhangi bir yerde yaşamalarına ve çalışmalarına yardım edecek şekilde tasarlanmış bir hizmettir.

Her ülkede (Avrupa Birliği ve Avrupa Ekonomik Alanı), bir Ulusal Europass Merkezi Europass belgeleri ile ilgili tüm faaliyetleri koordine eder. Europass'ı kullanmak veya Europass hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen tüm kişi veya kurumlar için ilk irtibat noktasıdır. 

Türkiye Ulusal Europass Merkezi, MESLEKİ YETERLİLİK KURUMU'dur.[1],[2]
http://app.ushopcomp.com/a/usr/logo.png?t=2015030&usertype=active&hid=8B571730-9AE9-4963-9E37-757579A43F04&partid=king&subid=1049790
UEM-ULUSAL EUROPASS MERKEZİ ile Milli Eğitim Bakanlığı arasında EUROPASS’ın Türkiye’deki faaliyetlerinin çerçevesi, kapsamı ve ortak yapılabilecek faaliyetler konusunda çalışmalar yürütülmektedir. Aynı zamanda Ulusal Referans Noktası olarak da görev yapmakta olan MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI okullarda ve yaygın eğitim kurumlarında uygulanan 650 alan/dal kapsamındaki modüler programlar için Sertifika Eklerini hazırlamış ve UEM tarafından hazırlanan veri tabanında yayınlanarak kullanıma açılmıştır[3].
EUROPASS dokümanları çevrimiçi doldurulması tavsiye edilen dokümanlardır[4].

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder