14 Şubat 2015 Cumartesi

OECD- Komplekleşen Eğitim Sistemlerinin Yönetimi Projesi

Eğitim sistemlerinde kesişen yeni eğilimler ve beklentiler sebebiyle karmaşıklık giderek artıyor.

 OECD ülkelerinde öğrenci velileri daha farklı bireyci ve yüksek eğitimli hale gelmiştir. Okul ve öğrenci başarısı hakkında daha fazla kanıt elde edilmesi mümkün duruma geldikçe, paydaşlar da çocuklarının bireysel ihtiyaçlarını karşılamak için okulların üzerinde beklenti oluşturarak, daha seçici hale gelmiştir. Hemen hemen tüm OECD ülkelerinde hükümetlerin okul özerkliği ve uyarılmış talep karşı hassasiyeti okullar arasındaki rekabeti artırmıştır. Giderek, bireyselleştirilmiş bilgi ve eğitim istenmektedir.
Eğitim Bakanlıkları, yüksek kaliteli, verimli, adil ve yenilikçi eğitim sağlamaları istenmektedir. Bu beklenti ve sorumluluk, ulusal performans görünürlüğünü artırmak için yapılan PISA gibi uluslararası karşılaştırmaların da etkisiyle  güçlü bir ekonomi oluşturmak için  bilgi ve eğitime verilen önemi  ve beklentiyi artırmıştır.
OECD'nin Eğitimde Araştırma ve Yenilik Merkezi CERİ tarafından yürütülen GCES projesinde giderek daha kompleksleşen  eğitim sisteminin nasıl yönetileceği araştırılıyor.

http://www.oecd.org/edu/ceri/governingcomplexeducationsystemsgces.htm



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder